Молитвослов от недуга пьянства

 

 

МОЛИТВА ОТ НЕДУГА ПЬЯНСТВА

     Спаси, Господи, и помилуй рабов Твоих (имярек) словесами Божественнаго Евангелия Твоего, читаемыми о спасении рабов Твоих сих (имярек). Попали, Господи, терние всех согрешений их, вольных и невольных, и да вселится в них благодать Твоя, просвещающая, опаляющая, очищающая всего человека. Во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Святителю Вонифатию Милостивому, епископу Ферентийскому

Тропарь, глас 4-й

     Правило веры и образ кротости,/воздержания учителя/яви тя стаду твоему/яже вещей истина:/ ceгo ради стяжал еси смирением высокая,/ нищетою богатая./Отче священноначальниче Вонифатие,/моли Христа Бога/спастися душам нашим.

Кондак, глас 2-й

     Божественный гром, труба духовная,/веры насадителю и отсекателю ересей,/Троицы угодниче,/великий святителю Вонифатие,/со ангелы предстоя присно,/моли непрестанно о всех нас.

Молитва

     О, всесвятый Вонифатие, милостивый раб Милосердаго Владыки! Услыши прибегающих к тебе, одержимых пагубным пристрастием к винопитию, и, как в своей земной жизни ты никогда не отказывал в помощи просящим тя, так и теперь избави этих несчастных (имена). Некогда, богомудрый отец, град побил твой виноградник, ты же, воздав благодарение Богу, велел немногие сохранившиеся грозды положйти в точиле и позвати нищих. Затем, взяв новое вино, ты разлил его по каплям во все сосуды, бывшие в епископии, и Бог, исполняющий молитву милостивых, совершил преславное чудо: вино в точиле умножилось, и нищие наполнили свои сосуды. О, святителю Божий! Как по твоей молитве умножилось вино для нужд церкви и для пользы убогих, так ты, блаженный, уменьши его теперь там, где оно приносит вред, избави от пристрастия к нему предающихся постыдной страсти винопития (имена), исцели их от тяжкого недуга, освободи от бесовского искушения, утверди их, слабых, дай им, немощным, крепость и силу благоу спешно перенести это искушение, возврати их к здоровой и трезвой жизни, направи их на путь труда, вложи в них стремление к трезвости и духовной бодрости. Помоги им, угодник Божий Вонифатие, когда жажда вина станет жечь их гортань, уничтожи их пагубное желание, освежи их уста небесною прохладою, просвети их очи, постави их ноги на скале веры и надежды, чтобы, оставив свое душевредное пристрастие, влекущее за собой отлучение от Небеснаго Царствия, они, утвердившися в благочестии, удостоились непостыдной мирной кончины и в вечном свете бесконечного Царства Славы достойно прославляли Господа нашего Иисуса Христа со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Животворящим Его Духом во веки веков. Аминь.

Преподобному Моисею Мурину

Тропарь, глас 8-й

     В тебе, отче, известно спасёся еже по образу: Прийм бо Крест последовал еси Христу, и дёя учил еси презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о души, вещи безсмертней. Темже и со ангелы срадуется, преподобие Моисее, дух твой.

Кондак, глас 4-й

     Мурины заушив и лица демонов поплевав, мысленно просиял еси, якоже солнце светлое, светом жития твоего и учением наставляя души наша.

Молитва

     О, великая сила покаяния! О, неизмеримая глубина милосердия Божия! Ты, преподобный Моисей, был прежде разбойником, но потом ужаснулся своих грехов, возскорбел о них, и в раскаянии пришел в монастырь, и там в великом плаче о своих беззакониях и в трудных подвигах проводил свои дни до кончины и удостоился Христовой благодати прощения и дара чудотворения. О, преподобный, ты от тяжких грехов достиг пречудных добродетелей, помоги и молящимся тебе рабам (имена), влекомым в погибель от того, что предаются безмерному, вредному для души и тела употреблению вина. Склони на них свой милостивый взор, не отклони и не презри их, но внемли им, прибегающим к тебе. Моли, святой Моисей, Владыку Христа, чтобы не отверг их Он, Милосердный, и да не возрадуется диавол их погибели, но да пощадит Господь этих безсильных и несчастных (имена), которыми овладела пагубная страсть пьянства, ведь мы все Божий создания и искуплены Пречистою Кровью Сына Его. Услышь же, преподобный Моисей, их молитву, отгони от них диавола, даруй им силу победить их страсть, помоги им, простри твою руку, выведи их на путь добра, освободи их от рабства страстей и избавь их от винопития, чтобы они, обновленные, в трезвении и светлом уме, возлюбили воздержание и благочестие, вечно прославляли Всеблагого Бога, всегда спасающего Свои создания. Аминь.

Молитва святого праведного Иоанна Кронштадтского

     Господи, призри милостиво на раба Твоего (имя), прельщенного лестью чрева и плотского веселья. Даруй ему (имя) познать сладость воздержания в посте и проистекающих от него плодов Духа. Аминь.
     Для избавления от страсти пьянства рекомендуется также читать ежедневно главу 15 Евангелия от Иоанна.  

 

МОЛИТЕСЬ ПРЕД ИКОНОЮ БОЖИЕИ МАТЕРИ “НЕУПИВАЕМАЯ ЧАША”


      Явление святого образа произошло в 1878 году. Крестьянин Ефремовского уезда Тульской губернии, отставной солдат, был одержим страстью пьянства. Он пропивал все, что имел, и вскоре стал нищенствовать. От непомерного пьянства у него отнялись ноги, но он продолжал пить. Однажды во сне ему явился старец и приказал идти в город Серпухов, в монастырь Владычицы Богородицы, где находится икона Божией Матери “Неупиваемая Чаша”, и отслужить перед ней молебен.
     Без денег, не владея ногами, крестьянин не рискнул отправиться в путь. Но святой старец явился ему во второй, а потом и в третий раз и грозно приказал исполнить повеление. На четвереньках отправился отставной солдат в монастырь. В одном селении он остановился отдохнуть. Чтобы облегчить боль, старушка-хозяйка растерла ему ноги и уложила на печь. На следующий день ему стало легче. Опираясь сначала на две, а потом на одну палку, он дошел до Серпухова.
     Придя в монастырь и рассказав о своих сновидениях, страждущий просил отслужить молебен. Но никто в монастыре не знал иконы Божией Матери с таким наименованием. Тогда подумали: не та ли это икона, что висит в проходе из храма в ризницу? На оборотной стороне ее действительно увидели надпись: “Неупиваемая Чаша”. В лике ученика святителя Алексия - преподобного Варлаама - недугующий крестьянин сразу же узнал являвшегося ему во сне старца. Из Серпухова крестьянин возвращался домой вполне здоровым
     Весть о чудном прославлении иконы Божией Матери быстро распространилась по России. Одержимые страстью пьянства, их родные и близкие спешили вознести молитвы к Богоматери об исцелении от недуга, а многие приходили, чтобы уже возблагодарить Владычицу за Ее великую милость.
     Что изображает эта икона? По иконографии она относится к типу одного из древнейших изображений Божией Матери - “Оранта”, только Богомладенец написан стоящим в чаше. Чаша с благословляющим Богомладенцем - это Чаша Причащения, источающая приступающим к ней с верою все благословения, дарованные грешному роду человеческому искупительным подвигом Господа нашего Иисуса Христа. Эта Чаша действительно неупиваемая, или неиспиваемая, потому что Агнец ее “всегда ядомый и никогдаже иждиваемый”. А Матерь Божия с воздетыми вверх пречистыми руками, как могучий первосвященник, ходатайственно возносит Богу эту Жертву - Своего закланного Сына, заимствовавшего плоть и кровь от Ее пречистых кровей, в пренебесный жертвенник за спасение всего мира, и предлагает в снедь верным. Она молится за всех грешников, всем хочет спасения, вместо низких губительных пристрастий призывает к неистощимому источнику духовной радости и утешения. Она возвещает, что неупиваемая чаша небесной помощи и милосердия уготована каждому нуждающемуся.
     Празднование иконе Божией Матери “Неупиваемая Чаша” совершается 18 мая (по новому стилю).
     В возрожденном Серпуховском Высоцком монастыре каждое воскресенье по окончании Божественной литургии совершается молебен с акафистом пред иконой Божией Матери “Неупиваемая Чаша”, за которым поминаются имена тех, кто страдает пристрастием к винопитию и нуждается в благодатной помощи Пречистой Владычицы.  

 

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ РАДИ ЧУДОТВОРНОЙ ЕЯ ИКОНЫ “НЕУПИВАЕМАЯ ЧАША”

Кондак 1

      Избранное и дивное избавление нам даровася, - Твой образ честный, Владычице Богородице, яко избавльшеся явлением его от недугов душевных и телесных и скорбных обстояний, благодарственная хваления приносим Ти, Всемилостивая Заступнице. Ты же, Владычице, “Неупиваемою Чашею” нами именуемая, приклонися благоутробно к нашим воздыханиям и воплем сердечным, и избавление подаждь страждущим недугом пианства, да с верою воззовем Ти: Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Икос 1

     Ангельские чины и праведников сонмы непрестанно славят Тя, Царицу Богородицу, ходатаицу о многогрешном роде христианском, погрязшем в беззаконии и пребывающем во гресех, ибо во утешение и спасение даруеши ему милость Свою чрез многоименуемыя чудотворныя иконы Твоя, ихже яко звезды небесныя по вей земли нашей зрим; к единому же из сих образов, “Неупиваемая Чаша” именуемому, припадающе, из глубины сердца взываем Ти:
     Радуйся, неприступного Божества Селение; радуйся, непрестанное людей Удивление.
     Радуйся, скорбями грехи наша Очищающая; радуйся, печальми наша немощи Врачующая.
     Радуйся, милость Свою чрез чудотворныя иконы Твоя нам свыше посылающая; радуйся, явлением их скорбныя сердца наша Возвеселяющая.
     Радуйся, пречудное всех с Богом Примирение; радуйся, геенны вечныя Избавление.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 2

     Видяще Пресвятая Владычица скорби сердечныя, муки душевныя, искреннее покаяние людей, одержимых губительным пороком пианства, благоволила еси явити богоспасаемому граду Серпухову милость Свою явлением пречуднаго образа Своего “Неупиваемая Чаша”, да вей к нему припадающе с верою и сокрушенным сердцем, получив исцеление от тяжкаго недуга своего из глубины души вопиют Богу: Аллилуиа.

Икос 2

     Разумев трикратное явление преподобнаго Варлаама и повеление его в путь шествовати в богоспасаемый град Серпухов, человек некий, страстию пианства одержимый, обрете тамо в монастыре икону Твою святую “Неупиваемая Чаша” именуемую. Мы же, видяще таковое о нас грешных попечение, с благоговением вопием Ти:
     Радуйся, чрез благочестивых людей славу чудес Твоих грешным открывающая; радуйся, Путеводительнице прозорливая, путь спасения им показующая...
     Радуйся, Всеблагая наша Наставнице, любовию Твоею пас привлекающая; радуйся, за вся благодеяния Твоя благодарению нас научающая.
     Радуйся, скорбь нашу в радость Претворяющая; радуйся, несомненною надеждою нас Увеселяющая.
     Радуйся, губительныя страсти наша разрушающая; радуйся, благим намерением Способствующая.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 3

     Сила Вышняго и благодать Владычицы укрепляше некоего человека, страждущаго недугом пианства, егда он, нози расслаблены имуще, иде во град Серпухов, повеление Богоматери чрез преподобнаго Варлаама реченное исполняя. Пришед же во град сей, обрете икону Пречистыя Богоматери, абие исцеле от недуга своего душевнаго и телеснаго, и из глубины души благодарственно воззва Богу: Аллилуиа.

Икос 3

     Имуще источник неоскудеваемый, Неупиваемую Чашу небесных дарований, не токмо люди града Серпухова, но и вей православнии христианы иных градов и весей притекающий к Твоему пречудному образу “Неупиваемая Чаша” именуемому, и пред сим получив исцеление, припадающе, благодарными устами вопиют Ти:
     Радуйся, Купель, в Нейже вся скорби наша погружаются; радуйся, Чаше, Еюже радость спасения нашего восприемлем.
     Радуйся, наша немощи душевныя и телесныя Врачующая; радуйся, страсти наша силою молитв Твоих Укрощающая.
     Радуйся, коемуждо во всякой потребе просящим полезная Дарующая; радуйся, бесчисленныя щедроты всем Подающая.
     Радуйся, милости сокровище нам открывающая; радуйся, милосердие к падшим являющая.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 4

     Бурю внутрь имущий помышлений сумнительных, но с искренним покаянием притекающий к Твоему неизреченному милосердию одержимии пианственною страстью, получают исцеление, и из глубины сердца вопиют рожденному от Тебе Спасителю нашему: Аллилуиа.

Икос 4

     Слыша Господь тяжкия скорби, вопли и плач жен, стариц, детей, сродницы коих обуреваеми суть пианственною страстию, дарова им, Владычице, Твою иконы, от неяже вей притекающий обретают утешение и радость духовную, и вопиют Ти со слезами:
     Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземлющаго грехи мира; радуйся, Чаше, черплющая нам ра-дость от источника бессмертия.
     Радуйся, скорбных матерей Утешение; радуйся, безнадежных Надежде.
     Радуйся, притекающих к Тебе благодатное охранение; радуйся, скорбящих Отрада и Увеселение.
     Радуйся, волнение страсти пианства Утишающая; радуйся, руку помощи Твоея требующим простирающая.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 5

     Яко Боготечную звезду, честную икону Твою Ты нам показала еси, Владычице мира, юже мы зряще, с верою сердечною молящеся Тебе, Богородице, глаголем: исцели пианством и иною болезнею душевною и телесною страждущих, верных же научи воспевати хвалу Богу: Аллилуиа.

Икос 5

     Видяще чудеса преславныя и знамения пречудныя, бываемыя не токмо от иконы Твоея, Богоматери, во граде Серпухове явленныя, но и от по подобию сея иконы списанных изображений, припадающе к ним, смиренно вопием Ти:
     Радуйся, скоропредстательная Помощнице усердно к Тебе притекающих; радуйся, благосердная услышательнице молений наших.
     Радуйся, град Серпухов благословением Твоим Осенившая; радуйся, в пределах Московских славу чудес Твоих показавшая.
     Радуйся, всем требующим Сокровище Исцелений неоскудное; радуйся, в трезвении благоподвизающихся всемощная Покровительнице.
     Радуйся, ведущим брань противу мира, плоти, диавола и пианства добрая Споспешнице; радуйся, в мире благочестно живущих Усердная Заступнице.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 6

     Проповедающе чудеса Твоя, Богородительнице, от иконы Твоея “Неупиваемая Чаша” именуемая бываемыя, молим Тя, Пречистая, со слезами:
     Избави всех нас от виннаго пристрастия и от падения греховнаго, научи нас воздержанию, подвизая воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 6

     Воссияла еси в светлости Божественная славы, Дево Богоотроковице, на Младенца, превечнаго Бога, Господа нашего Иисуса Христа зряще, Иже в сосуде, аки в Неупиваемой Чаше предстоит, яко же Тя видим изображенную на иконе Твоей “Неупиваемая Чаша” таинственно пронареченней, от неяже избавление от пианственной страсти притекающим с верою даруеши: сего ради со слезами приносим Тебе гласы немолчныя сице:
     Радуйся, яко о Тебе радуется и торжествует ангельский собор и человеческий род; радуйся, яко Твоя слава превосходит похвалы земныя и небесныя.
     Радуйся, таинственным изображением Сына в сосуде Тайну Божественныя Евхаристии нам Открывающая; радуйся, рожденнаго Тобою Агнца, всегда ядомаго и никогдаже иждиваемаго, нам дивно Указующая.
     Радуйся, Чаше жизни бессмертия, ко вратам вечныя жизни нас приводящая; радуйся, источником нетления и радости жаждущия души Напояющая.
     Радуйся, неисчетною благостию не оставляющая самых презренных и отверженных; радуйся, от рова погибели милосердием Твоим Исхищающая безнадежных.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 7

     Хотя человек некий возблагодарити Тя, Владычице, за исцеление от недуга пианства, украси Твою пречудную икону, Богомати, во граде Серпухове пребывающую, из глубины сердца воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 7

     Новое чудо видим, Владычице, от иконы Твоея святыя; страждующий бо недугом пианства некий раб Божий Стефан, прибегая к Твоему Матернему предстательству, от тяжкаго недуга своего избавися, и благодаряще Тя, благолепными дары икону Твою украси, и припадающе к ней, со слезами возопи Тебе тако:
     Радуйся, Живоносный Источниче исцелений; радуйся, Чаше небесная Божественных дарований.
     Радуйся, Реко Исцелений приснотекущая; радуйся, море, вся наша страсти потопляющее.
     Радуйся, под тяжестью греха пианства падающих Матернима руками Твоими Возставляющая; радуйся, благодарственныя дары не отвергающая.
     Радуйся, сердца благочестивых людей Возвеселяющая; радуйся, вся благая прошения наша Исполняющая.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 8

     Странно и су мнительно неверующим слышати, како икона Твоя святая “Неупиваемая Чаша” Божественных исцелений источает чудо. Мы же, веруя слову Твоему, Владычице, реченному к пер-вописанней Твоей иконе: “Благодать Рождшагося от Мене и Моя с сею иконою да будет”, - веруем, яко и сия икона Твоя благодать Твою источает. Темже благоговейно поклоняющиеся, лобызаем ю, вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

     Все упование людие, страждущие недугом пианства, на Тя, Владычице, возлагают. Приклонися к немощем и страстем нашим, кто бо нас грешных изведет из рова погибели и нищеты духовныя и телесныя, аще не Ты, Владычице, сего ради приклонше колена пред Твоим пречистым образом вопием Ти тако:
     Радуйся, моления грешников не отвергающая; радуйся, призывающим Тя Свою небесную помощь Ниспосылающая.
     Радуйся, глубину милосердия Твоего грешным показующая; радуйся, отчаянных и безнадежных Ободряющая.
     Радуйся, одержимым страстию пианства руку помощи простирающая; радуйся, терпеливых страдальцев благодатными дарами Утешающая.
     Радуйся, недуги наша душевныя и телесныя Врачующая; радуйся, суетныя радости мира сего презирати нас Научающая.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 9

     Всякое естество ангельское удивися делу Твоего милосердия, Господи, яко даровал еси грешному роду человеческому твердую Заступницу и Помощницу, к нашим немощам приклоняющуюся, и от горького недуга пианства свобождающую, верныя же научающую пети Богу: Аллилуйя.

Икос 9

     Ветии человечестии недоумеют восхвалити по достоянию славное, Владычице, иконы Твоея явление. Ниже мы, грешнии, от скверных устен наших возможем принести достойное похваление Заступнице нашей. Обаче неисчетныя чудеса иконою Твоею являемая видевше, душею и сердцем радуяся, Тебе глаголем:
     Радуйся, от священнаго лика Твоего Чудеса Источающая; радуйся, от бед и скорбей скоро Избавляющая.
     Радуйся, отвергающих Тя посрамляющая; радуйся от всякого зла прибегающих к Тебе Сохраняющая.
     Радуйся, кротким сиянием Твоим мрак греха и мглу страстей наших разгоняющая; радуйся, души наша любовию к Тебе и Сыну Твоему Исполняющая.
     Радуйся, на стезю покаяния нас премудро Наставляющая; радуйся, добраго ответа пред Судиею Праведным нам усердная Ходатаица.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 10

     Спасти хотя многая страждущия недугом пианства, чудную икону Твою, Богомати, даровала еси, да вси одержими сею страстию к чудотворному образу Твоему притекают, и, получив исцеление, во умилении взывают Богу: Аллилуиа.

Икос 10

     Стена еси и щит, Богомати, людем, страждущим недугом пианства, и всем, усердно к Тебе притекающим, и икону Твою святую благоговейно чтущим. Ибо сию дарова нам благих Податель Господь в помощь и врачевство от губительной страсти, и сим внушает нам пети Тебе:
     Радуйся, отчаянных Надежде и печалей наших Утоление; радуйся, болезней душевных и телесных Исцеление.
     Радуйся, нашу скверну чистотою Твоею Очищающая; радуйся, Своею благодатию наше недостоинство Просвещающая.
     Радуйся, брение наше тленное в нетление Облекающая: радуйся, моления наша Твоим предстательством Подкреплющая.
     Радуйся, в неможении нашем нас Утверждающая; радуйся, облегающий нас облак страстей скоро разгоняющая.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 11

     Пение наше смиренное от полноты любви и усердия Тебе приносимое, не презри, Чистая, и не от-врати от отчаявшихся и страждущих недугом пианства лика Своего, но помоги ими нам очиститься от всякия скверны греховныя, да возможем достойно и праведно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 11

     Светоприемную свещу зрим Тя, Пресвятая Дево, ибо образ Твой святый лучами благодати Твоея мглу греховную прогоняет и на светлую стезю добродетелей наставляет, с верою зовущих Ти таковая:
     Радуйся, заступлением Твоим от суеты мира сего многомятежнаго нас Избавляющая; радуйся, приражения страстей плотских отражати нам Помогающая.
     Радуйся, мысль благу в сердце наше Полагающая; радуйся, нечистую совесть нашу Просвещающая.
     Радуйся, от мучительнаго недуга пианства страждущих Избавляющая; радуйся, к искреннему покаянию и вразумлению Призывающая.
     Радуйся, души всех озлобленных Умягчающая; радуйся, на помощь Тя призывающих и имя Твое славящих Спасающая.
     Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
     Кондак 12
     лагодать Божия, присущая иконе Твоей “Неупиваемая Чаша” именуемой, влечет к ней, Владычице, всех скорбящих, обездоленных, вдов и стариц, а наипаче же всех страждущих недугом пианства, и не тщетны отходят, Пречистая, от Неупиваемой Чаши Твоих Божественных дарований, но неоскудно получая цельбы от чудотворнаго образа Твоего, Всеблагая, благодарственно поют Богу: Аллилуиа.

Икос 12

     Поюще Твоя чудеса и велию милость, людем одержимым страстию пианства явленныя, молим Тя, Владычице, спаси и помилуй, и настави нас на стезю праву, и не остави нас, покрова Твоего ищущих и зовущих Ти:
     Радуйся, к воздержанию от греха пианства всех Подвизающая; радуйся, от пристрастия к вину росою милости Твоея Свобождающая.
     Радуйся, страждущим от тяжкаго греха пианства присное Врачевание; радуйся, бедствующим в страстех скорая Помощнице.
     Радуйся, малодушных дивное ободрение; радуйся благодушных велия Радость.
     Радуйся, гордых Смиряющая; радуйся, смиренныя Возвышающая и всем спасения желающая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

Кондак 13

     Премилостивая Мати сладчайшего Господа нашего Иисуса Христа! Нынешнее наше услыши моление и избави нас от всех недугов душевных и телесных, наипаче же свободи страждущих недугом пианства рабов Твоих (имена.), да не во зле погибнут, но да спасенныя Тобою присно вопиют Богу: Аллилуиа.
     (Сей кондак глаголи трижды. А по сем читается икос 1 и кондак 1).

Молитва

     О, премилосердная Владычице! К Твоему заступлению ныне прибегаем, молений наших не презри, но милостиво услыши нас: жен, детей, матерей, и тяжким недугом пианства одержимых, и того ради от матери своея - Церкви Христовой и спасения отпадающих, братьев и сестер и сродник наших исцели. О, милостивая Мати Божия, коснись сердец их и скоро возстави от падений греховных, ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Сына Твоего, Христа Бога нашего, да простит нам согрешения наша и не отвратит милости Своея от людей Своих, но да укрепит нас в трезвёнии и целомудрии. Приими, Пресвятая Богородице, молитвы матерей, о чадах своих слезы проливающих, жен, о мужех своих рыдающих, чад сирых и убогих, заблуждшими оставленных, и всех нас, к иконе Твоей припадающих. И да прийдет сей вопль наш, молитвами Твоими, ко Престолу Всевышняго. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловлёния и всех козней вражиих, в страшный же час исхода нашего помоги пройти непреткновенно воздушные мытарства, молитвами Твоими избави нас вечнаго осуждения, да покрыет нас милость Божия в нескончаемые веки веков. Аминь.

Тропарь и кондак иконе Божией Матери "Неупиваемая Чаша"

Тропарь, глас 4-й.

     Днесь притецём вернии к Божественному и пречудному образу Пресвятыя Богоматери, напаяющей верных сердца не6есною Неупинаемою Чашею Своего милосердия, и людем верным чудеса показующей. Яже мы вйдяще слышаще духовно празднуем и тепле вопием: Владычице премилостивая, исцели наша недуги и страсти, молящи Сына Твоего Христа Бога нашего спасти души наша.
     Кондак: Избранное и дивное избавление нам даровася - Твой образ Честный, Владычице Богородице, яко избавльшеся явлением его от недугов душевных и телесных и скорбных обстояний, бла-годарственная хваления приносим Ти, Всемилостивая Заступнице. Ты же, Владычице, “Неупиваемою Чашею” нами именуемая, приклонися благоутробно к нашим воздыханиям и воплем сердечным, и избавление подаждь страждущим недугом пианства, да с верою воззовем Ти: Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.

 

 

МОЛИТЕСЬ СВЯТОМУ МУЧЕНИКУ ВОНИФАТИЮ


     Святой мученик Вонифатий пострадал за Христа в 290 году, в царствование римских императоров Диоклетиана и Максимиана (284 - 305). Он был рабом знатной римлянки Аглаиды. Она поручила ему управление ее домом и обширными име-ниями. Вонифатий состоял с Аглаидой в беззаконном сожительстве (“в нечистоте валяшася и пияница бяше”). Вместе с тем он был милостив к нищим и охотно принимал странников. Сознавая себя рабом греха, Вонифатий молил Бога, чтобы Он избавил его от сетей дьявольских и сделал бы его победителем над своими вожделениями и страстями. Господь услышал Своего раба, но устроил так, чтобы он мог греховные дела омыть кровью и увенчать душу свою венцом мученическим.
     В то время на Востоке было сильное гонение на христиан. Аглаида пожелала иметь у себя в доме мощи святых мучеников, надеясь под их покровительством получить спасение. Она отправила на Восток Вонифатия с несколькими слугами, чтобы он выкупил святые мощи у нечестивых мучителей. Уезжая, он спросил Аглаиду: “А если мое тело к тебе, за Христа замученное, принесут, примешь ли его с честью?” Аглаида укорила его в глумлении и заметила, что ему нужно хранить кротость и воздержание, чтобы достойно принять мощи святых. Вонифатий запомнил слова своей госпожи и, размышляя в пути о своей жизни, сожалел о преждесодеянных грехах. Все время, пока они добирались до Малой Азии, Вонифатий постился и прилежно молился Богу.
     В киликийском городе Тарсе (Малая Азия) Вонифатий оставил своих спутников в гостинице, а сам поспешил на городскую площадь, где при стечении множества народа христианских мучеников подвергали жесточайшим пыткам. Лица мучеников сияли духовной радостью, ибо благодать Божия укрепляла их в подвиге. Пораженный мужеством святых, Вонифатий исполнился Божественной ревности и всенародно объявил себя христианином. Он бросился к мученикам, стал с благоговением обнимать их ноги и молить Господа о даровании и ему мученического венца. Судья допроси Вонифатия и, когда получил от него решительный отказ принести жертву идолам, предал его на мучения.
     Святого Вонифатия подвесили вверх ногами и начали жестоко бить, пока не показались кости, затем вонзали под ногти иглы. Видя его стойкость, влили ему в горло расплавленное олово. Однако, Господь, по молитве мученика, таинственно сохранил его невредимым. Народ прославил Господа Иисуса Христа за терпение страдальцев и устремился к языческому капищу, чтобы уничтожить идолов. Судья спасся от смерти бегством и мог продолжить мучения лишь на следующий день, когда народное волнение несколько стихло. Святого мученика бросили в кипящую смолу, но он вновь остался невредим. Внезапно сошел Ангел и оросил мученика Небесной прохладой, смола вылилась, вспыхнула и обожгла самих нечестивых мучителей. Тогда судья приказал отсечь святому Вонифатию голову.
     Спутники Вонифатия выкупили тело святого за 500 золотых монет и с почестями доставили Аглаиде, которую Ангел уже предупредил о происшедшем. Аглаида с благоговением встретила тело святого мученика. В своем имении, в пятидесяти стадиях от Рима, она построила храм, где положила мощи мученика.
     Они прославились множеством чудес, по молитвам мученика Вонифатия исцелялись больные и страждущие от духов нечистых.
     Подвиг святого мученика Вонифатия учит нас, как “растленное естество имуще, покаянием истинным и добрым изменением” сделаться достойными тех страданий, которые претерпел за нас Господь. По молитвам святого Вонифатия верующие люди обретают исцеление от недугов, избавление от греховных страстей - пьянства и распутства.
     Память - 1 января (по новому стилю).  

 

АКАФИСТ СВЯТОМУ МУЧЕНИКУ ВОНИФАТИЮ

Кондак 1

     Избранный воине Христов, венцем славы украшенный, мученической смертию вечныя смерти избавивыйся, от мрака греховнаго отвративыйся и к вечному свету пришедый, приими моление наше, в похвалу тебе приносимое, и нас избави от сетей лукаваго врага нашего, да тебе с радостию победною зовем: радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Икос 1

     Ангелом светлым, огнь мучений твоих росою благодати угасившим, огражден был еси, страдальче Христов Вонифатие, да не когда яко грешник нераскаянный погибнеши и пред Господем в одежде мрачней предстанеши. Научи и нас облещися в светлыя ризы святости, тебе зовущих:
     Радуйся, жизнь за Христа отдавый. Радуйся, страданиям Его подражавый.
     Радуйся, очи своя к Богу обративый. Радуйся, волю свою в добродетелех укрепивый. Радуйся, рабе Христов верный. Радуйся, святый конец жития своего приемый. Радуйся, к покаянию сердца обращаяй.Радуйся, ко Христу, пути истинному приводяй. Радуйся, Духом Святым просвещенный. Радуйся, соблазнами мира сего не прельщенный.Радуйся, змия лукаваго посрамивый. Радуйся, Святых лик возвеселивый. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный,

Кондак 2

     Видя многомятежие мира сего и печали земныя, и сия вся, яко прах вменив, к премирным возвел еси ум твой, страдальче Христов, на высоту Богоразумия возшед, Христа Бога пред всеми исповедал еси и ныне души всех во гресех погибающих к милосердному Господу зовеши, да во смирении покаются и во слезах умиленных Ему вопиют: Аллилуиа,

Икос 2

     Разум трезвением укрепил еси и страстей пламень покаянием угасил еси, Вонифатие предивный. От Запада на Восток из Рима пришел еси спострадати Господу Иисусу Христу намерение святое нося, да благодать в тебе преизобилует и нас ныне в Храм Божий привлекл еси, тебе глаголющих:
     Радуйся, страсти поборати научаяй. Радуйся, отчаянным надежду спасения подаваяй. Радуйся, суету жизни земныя познавый.Радуйся, страдания своя предсказавый. Радуйся, трезвящихся отрадо и одобрение. Радуйся, немощных волею укрепление. Радуйся, яко тобою от пианства отвращаемся. Радуйся, яко тобою к Богу обращаемся. Радуйся, исцелений источниче неисчерпаемый.Радуйся, чудес сокровище неоскудеваемое. Радуйся, научаяй присно возносити ум наш к Богу. Радуйся, обретый истинную от грехов свободу. Радуйся, Вонифатие, мучениче много-страдальный.

Кондак 3

     Сила милосердия Божия неизреченная на тебе открыся, ибо жития твоего, мучениче, дивное повествование явно нам сказует, како велии грешницы милостиво Отцем нашим Богом приемлются, егда Ему покаяние принесут. Тако и ты Богу угодил еси и вместо горькия смерти вечную жизнь приял еси, научи и нас Богу пети всегда:
     Аллилуиа.

Икос 3

     Имея ныне радость вечную в небесных селениих, и нас на грешней земли не забываеши, мучениче Христов Вонифатие. Мы же труждающиися и обремененнии к тебе прибегаем: не остави сирых и недужных, помощи у тебе просящих, но мольбы наша на алтарь небесный принеси, да радостно тебе зовем:
     Радуйся, ближняго, яко себе самого возлюбивый. Радуйся, во гресех сердце свое не ожесточивый. Радуйся, странником и путником со всяким тщанием служивый.Радуйся, сего ради нощию стогны града обходивый. Радуйся, богатыя милосердию научаяй. Радуйся, сирыя и вдовицы защищаяй. Радуйся, бедствующим добрый предстателю. Радуйся, за обидимых и унижаемых присный ходатаю, Радуйся, нестерпимою жаждою пианства палимыя трезвленном прохлаждаяй. Радуйся, вина ради обнищавшия к трезвлению призываяй. Радуйся, жены рыдающия утешаяй. Радуйся, слезы их ко Господу приносяй. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 4

     Бури греховный тебе не потопиша, ниже волны страстей покрыша, мучениче Христов: не погибл еси, но ко Христу пришел еси и жизнь свою яко жертву благовонную Ему, сладчайшему Спасителю нашему, принесл еси. Молися убо, да и мы в житейском море сущий к тихому пристанищу, Господу Спасителю, притецем, в умилении зовуще: Аллилуиа.

Икос 4

     Слышим и мы евангельскую притчу, како блудный сын на стране далече имение свое иждивый, от глада душевнаго .в себе пришед, во объятия отчи притече, в покаянии .зовый: “Отче! Согреших на небо и пред тобою”, тако и ты, мучениче Вонифатие, не погубив себе, но от рожец греха отвратився, ко Христу обратился еси. Мы же исправлению твоему радующеся, поем ти сице:
     Радуйся, глад крепок в работе страстем испытавый. Радуйся, Христа Бога, яко хлеба живаго взалкавый. Радуйся, пречистыя крови Его, яко истиннаго питания приобщивыйся. Радуйся, яко преславным мучеником приложивыйся. Радуйся, на крылех трезвения к Богу возлетевый Радуйся, сердце свое горе имевый. Радуйся, ко Господу силой Животворящаго Креста пришедый. Радуйся, яко приял еси венец победы. Радуйся, души нашея сокровище нетленное. Радуйся, Церкве нашея украшение многоценное. Радуйся, красоты мира сего отвергни. Радуйся, греховную одежду с себе совлекий. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 5

     Боготочную кровь Христову, за всех нас недостойных и кровь мученическую за Христа пролиянную памятующи, сице тебе вещаше Аглаида: “Сам веси, сколь многими грехми осквернени есмы и о будущем жития нашаго небрежем. Аз же от Божественнаго Мужа слышах, яко мучеников мощи спасение даруют, иже мученика яко хранителя и ходатая пред Богом имать”. И мы тебе глаголем: ты еси наш хранитель и ходатай пред Господом нашим, ибо со ангелы предстоиши Пресвятей Троице, поя: Аллилуиа.

Икос 5

     Видим ныне и разумеем, како сии глаголы Аглаиды душу твою пробудиша, и ты к воздержанию призвал еси себе, мучениче Вонифатие, и нам помози подражати тебе, да не погибнем в пучине беззакония потопляеми, но радостно тебе зовем:
     Радуйся, от страстей, яко от погибельнаго сна пробудивыйся.
     Радуйся, от уз греховных свободивыйся. Радуйся, сомневающихся в милосердии Божием обличение. Радуйся, безконечныя радосте утверждение. Радуйся, зовый нас к подвигу воздержания. Радуйся, ты бо знамением Креста посекл еси страстей взыграние. Радуйся, стяжавый себе вечное имение. Радуйся, и нас пробуждали к труду спасения. Радуйся, яко винное веселие презрел еси. Радуйся, плотския раны, яко бесплотен, претерпел еси. Радуйся, за исповедание Христа от врагов избиенный. Радуйся, нестерпимым огнем за Него опаленный. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 6

     Проповедница поклонения святым мощем явися Аглаида, госпожа твоя, страдальче Христов, егда посла тя на Восток святыя мощи мучеников, за веру Христову пострадавших, принести, имиже благодеяния источаются обильно, и вечное спасение подается всем, к мученическому лику усердно притекающим. Даждь и нам утешение от Господа прияти, Емуже ангельскую песнь приносим:
     Аллилуиа.

Икос 6

     Возсиял еси нам, яко звезда незаходимая, дивным житием твоим, мучениче преблаженне, иго Христово легкое и вседрагое на себе приемый и спасение получивый, пути бо благочестия без Христа Господа обрести никакоже возможно есть. Темже и нас молитвами твоими в горняя обители приведи, тя восхваляющих сице: Радуйся, закона Христова скрижаль, Богом начертанная. Радуйся, молитв к Господу миро благоуханное. Радуйся, правыя веры Христовой столпе огненный. Радуйся, честный венче от заповедей Божиих, якоже от камений драгих устроенный. Радуйся, трезвения лествице небовосходная. Радуйся, болезни и раны врачуяй греховныя. Радуйся, яко от Господа Иисуса благодать и силу приял еси. Радуйся, яко свет Христов сим возсиял еси. Радуйся, воздержанием от грехов освящати праздники нас научаяй. Радуйся, от смертнаго вина нас охраняяй. Радуйся, умерщвленныя страстьми светом Христовым оживляяй. Радуйся, тыя к новому житию призываяй. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 7

     Хотя отьити от дому своего в путь на Восток, кончину жития твоего предрекл еси, достохвальне, Аглаиде глаголя: “Госпоже моя, приими мое тело, за Христа мучимое, егда его принесут ти”. В душе твоей мысль за Христа пострадати тая, Ему сокровенно молился еси; и нашу веру укрепи, да будем готови и мы ея ради страдати, Господу поюще: Аллилуиа.

Икос 7

     Дивному и преславному исправлению твоему не веруя, помысли лукавое в сердце своем Аглаида, грехом бо хуления оболгати тя хотяще, тако отвеща ти: “Ныне не глумления время, брате, но благоговения, ведый буди, яко мощи святыя имаши носити. Господь же да поедет ангела Своего пред тобою и направит стопы твоя милосердием Своим”.
     Мы же чистоту сердца твоего, дивный Вонифатие, зряще, вопием ти: Радуйся, святых мощей почитателю. Радуйся, благоговения образа нам подателю. Радуйся, безчинств хранитися нам повелевый. Радуйся, вся, о нихже сынове века сего радуются, презревый. Радуйся, известный наш помощниче. Радуйся, святых мыслей таинниче. Радуйся, всем борющимся со грехами покровителю. Радуйся, покаяния нашего пред Богом поручителю. Радуйся, яко твоими молитвами Господь остав-ляет прегрешения. Радуйся, помогаяй нам терпети скорби и поношения. Радуйся, ликом ангельским сотворивый радость и удивление. Радуйся, духов злобы приведый в посрамление. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 8

     Странно тебе бысть языческое идолом служение, и ты, святый мучениче, в Таре пришед, не преклонил еси колен пред богами чуждыми, но апостолом показался еси ревнитель. Темже молися за ны, да возгоримся и мы огнем любве ко Владыце Христу поюще всегда: Аллилуиа.

Икос 8

     Весь распалился еси ревностию святою, хуления на Господа не терпя, и исполнился еси Духа Божия, ослепление и безумие поклоняющихся ложным богам обличая. Сего ради царь нечестивый казнь наведе на тя, мучениче, горькую, бичми нестерпимо бия и раны нанося неисцельныя. Мы же похвалу поем: Радуйся, зловерия обличителю дерзновенный. Радуйся, в правду Божию, аки в броню облеченный. Радуйся, яко кости твоя за Христа обнажахуся. Радуйся, яко чистота души твоея тогда открывашася. Радуйся, яко наследовал еси небесная селения. Радуйся, яко и ныне обличаеши злых человек на Христа хуления. Радуйся, за Христа острыми тростьми прободаемый. Радуйся, Сада Райскаго цвете неувядаемый. Радуйся, яко злато горнилом язв очищенный. Радуйся, за Христа ударенный. Радуйся, кончиною своею Богу угодивый. Радуйся, даже до смерти мученической его возлюбивый. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 9

     Всего себе Господу Богу предав страстотерпче Христов, егда нечестивый царь повеле раскрыти уста твоя и олово кипящее влити, руце своя воздвигл еси к небу, тако моляся: “Господи, Боже мой, Иисусе Христе, укрепивый мене в муках, пребуди и ныне со мною, моя страдания облегчи и не остави мене одолену быти лукавым князем”. Тем и нас любви ко Христу научаеши, поющих Богу: Аллилуиа.

Икос 9

     Витии суемудрении да рекут нам, како олово разжженое гортани твоея не опали, ниже инаго вреда тебе сотвори, мучениче Вонифатие. От Господа бо знамения победы над мучителем просил еси и сие знамение тебе дано бысть. Сего ради вей чудящеся восклицаху: “Велий есть Иисус Христос, веруем в Тя, Господи”. Мы же славим тя, мучениче, сице: Радуйся, яко тобою вернии просвещаются. Радуйся, яко тобою от постыдныя смерти избавляются. Радуйся, во единем Христе утешение полагаяй. Радуйся, во страданиях призывати Бога научаяй. Радуйся, яко мучителие тебе не превозмогоша. Радуйся, яко страсти тебе не побороша. Радуйся, ты бо терния грехов в себе попалил еси. Радуйся, ты бо огнем неопален пребыл еси. Радуйся, присно живый страстотерпче радостный. Радуйся, молитвенниче наш благостный. Радуйся, яко тобою очеса грехми ослепленная отверзаются. Радуйся, яко помощию твоею печали на радость прелагаются. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 10

     Спасен быти восхотев, пламенно возжелал еси до конца за Господа пострадати, мучениче Вонифатие, Емуже и возопил еси: “Господи, Господи, Боже мой сподоби мя милостей Твоих и буди ми помощник, да за беззакония моя, безумно содеянные, враг не преградит ми пути к небеси: приими с миром душу мою, вчини мя с мучениками, кровь за Тя пролившими и веру до конца соблюдшими”, и ныне вопиющими: Аллилуиа.

Икос 10

     Стена крепкая, козньми врага неодоленная, пребыл еси до конца, мучениче Христов. Егда же глава твоя от телесе отсечена бысть, о чудесе! Абие кровь и млеко из раны тоя истекоша, яко и неверным, чудо сие зрящим, Христа прославити и с ними звати тебе: Радуйся, яко мучения твоя зряще, множество людей ко Христу обратишася. Радуйся, яко тебе ради на князя злобы они устремишася. Радуйся, твоя бо кончина просвети умы помраченныя. Радуйся, твоя бо славная смерть воскреси совести во гресех погребенныя. Радуйся, нераскаянных грешников обличение. Радуйся, волей расслабленных от вина исцеление. Радуйся, в нощи неведения блуждающих вразумление. Радуйся, златая удице, из глубины грехов влекущая ко спасению. Радуйся, яко от Бога в молитвах услышан был еси. Радуйся, яко в Небеснем Царстве вселился еси. Радуйся, порфирою от кровей твоих облеченный. Радуйся, яко зриши ныне Свет неизреченный. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 11

     Пение немолчное приносиши Господеви, мучениче Вонифатие, с мученическими лики Пресвятей Троице предстоя, за нюже себе предал еси, да и мы, души своя, аки невесты украсивше, нетленному жениху Христу представим со освященную песнию:
     Аллилуиа.

Икос 11

     Свет любве и по смерти возсиял еси, Вонифатие дивный, егда 60 друзи твою усеченную главу обретше, плакахуся горько, глаголюще: “Рабе Христов, забуди нам грех неправеднаго осуждения и безрассудных руганий наших”. Тогда лик твой, яко лучами живыми просветися, прощение им являя. Сего ради с любовию тебе зовем: Радуйся, имеяй уста кротости сладковещанныя. Радуйся, любве вместилище пространное. Радуйся, о тебе бо веселится Церковь со своими чады. Радуйся, ты бо пришел еси к Вышнему Небесному Граду. Радуйся, в смерти своей апостолом равный. Радуйся, ревностию по Бозе преславный. Радуйся, житейския молвы обличаяй и злые сплетения. Радуйся, всех нас от вражия избавляяй ловления. Радуйся, ты бо защищаеши неправедно гонимая. Радуйся, пред Престолом Господним лампадо неугасимая. Радуйся, по заповеди Христовой и врагов любивый. Радуйся, злословие и клеветы позабывый. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 12

     Благодать исцелений точащия мощи твоя егда к Риму приближахуся, ангел Господень явися Аглаиде, глаголя: “Бывшаго ти древле раба, ныне же нашего брата и сослужебника приими, якоже Владыку, и упокой добре, да греси твои оставятся”, той бо с нами ныне в небесах поет Всевышнему: Аллилуиа.

Икос 12

     Поющи чудеса твоя, храм дивный созда тебе, воине Христов, Аглаида, в немже и мощи твоя положи и сама богатство нищим раздавши и пятьнадесят лет в подвизех поста и покаяния поживши, лика святых достиже. Темже, величающе чудеса твоя, прославляем тя сице: Радуйся, душу свою сотворивый, яко Храм Богу прекрасный. Радуйся, чудных Божиих дел книго ясная. Радуйся, от внезапныя смерти избавляяй. Радуйся, скорбныя жены от злых пианиц ограждаяй. Радуйся, падшия к возстанию от грехов призываяй. Радуйся, свет чистоты им подаваяй. Радуйся, ты бо укрощаеши страстей огневицу. Радуйся, тобою бо оставляем греховную темницу. Радуйся, малая чада от соблазнов мира соблюдаяй. Радуйся, тыя Христову учению наставляяй. Радуйся, вестиче трезвости, во веки прославленный. Радуйся, угодниче Христов, присно почитаемый. Радуйся, Вонифатие, мучениче многостра-дальный.

Кондак 13

     О, предивный мучениче Христов Вонифатие, приими от нас сие малое похвальное приношение, еже пред иконою твоею колена преклоньше и руце свои к тебе простерше тебе ныне приносим, даруй нам твое пред Господем заступление, наипаче же погибающим от пианства братиям нашим изцеление низпосли, жития олагаго начало положити всех нас сподоби, да спасение улучивше молитвами, во веки восхвалим Бога, поюще Ему: Аллилуиа. (Трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

     О, многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие! Ко твоему заступлению ныне прибегаем, молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостиво услыши нас. Виждь братию и сестры наша, тяжким недугом пианства одержимыя, и того ради от матере своея, Церкве Христовой, и вечнаго спасения отпадающия. О, святый мучениче Вонифа-тие, коснися сердца их данною ти от Бога благодатию, скоро возстави от падений греховных и ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Господа Бога, Егоже ради страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит в нас трезвёние и целомудрие, да поможет Своею десницею трезвящимся спасительный обет свой до конца сохранити во дни и нощи, о нем бодрствующе и о нем добрый ответ на Страшнем Судилище дати. Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих, чад сирых и убогих, от пианиц оставленных, всех нас, иконе твоей припадающих, и да приидет сей вопль наш молитвами твоими ко Престолу Всевышняго даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царство Небесное. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловления и всех козней вражиих, в страшный час исхода нашего помозй пройти непреткновенно воздушные мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения. Умоли же Господа даровати нам к Отечеству нашему любовь нелицемерную и непоколебимую, пред врагами Церкве Святыя видимыми и невидимыми силу непобедимую, да покрыет нас милость Божия в нескончаемые веки веков. Аминь.

Вторая молитва

     О, святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презрёвый и к горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Услыши мя грешнаго, приносящаго от сердца молебная пения, и умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянная. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавый грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник: много бо порывахся избегнута сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачимь от него, не могу избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колйко покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же всесильнаго Бога, в Троице Святей славимаго и покланяемаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.  

 

ПОСЛЕДОВАНИЕ КРАТКОГО МОЛЕБНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ И СВ. МУЧЕНИКУ ВОНИФАТИЮ

     Свящ.: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков.
     Хор: Аминь.
     Свящ.: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
     Хор: Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй. Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.
     Свящ.: Бог Господь и явися нам, благословен Грядый во имя Господне. Исповедайтеся Господеви, яко благ, яко в век милость Его.
     Хор: Бог Господь и явися нам, благословен Грядый во имя Господне (4 раза).
     Свящ.: Обышедше обыдоша Мя... Не умру, но жив буду. Камень, Его же небрегоша зиждущии...

Тропарь, глас 4

     Хор: Днесь притецем, вернии, к Божественному и пречудному образу Пресвятыя Богоматери,/напояющей сердца верных неупиваемой чашей небесного Своего милосердия/ и людем верным чудеса показующей, / яже видяще и слышаще, духовно празднуем и тепле вопием:/ Владычице милосердная, / исцели наши недуги и страсти/ молящи Сына Твоего, Христа Бога нашего, / и спаси души наша.

Тропарь, глас 4

     Хор: К сословию послан мучеников, (мученик был еси истинен), пострадав за Христа крепчайше, всехвальне, (мощми же возвратился еси верою пославшей тя, Вонифатие блаженне), моли Христа Бога прияти нам грехов прощение.
     Свящ.: Пресвятая Богородице, спаси нас.
     Хор: Пресвятая Богородице, спаси нас.
     Свящ.: Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.
     Хор: Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.
     Свящ.: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
     Хор: И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
     (Все запевы повторяются еще раз).
     Хор: Спаси от бед рабы Твоя, Богородице, яко вей по Бозе к Тебе прибегаем, яко нерушимей стене и предстательству. Призри благосердием, всепетая Богородице, на мое лютое телесе озлобление, и исцели души моея болезнь. Моли Бога о нас, святый мучениче Вонифатие, яко мы усердно к тебе прибегаем, скорому помощнику и молитвеннику о душах наших.
     Хор: поет сразу Кондак 1 из соответствующего Ака-фиста.
     Свящ.: читает Икос 1 и далее поется весь Акафист.
     Свящ.: Кондак 13 читает три раза, затем Икос 1.
     Хор: Поет Кондак 1 из Акафиста.
     Свящ: Вонмем. Премудрость. Вонмем. Прокимен.
     Если Акафист поется Божией Матери, то:
     Свящ. .'Помяну имя Твое во всяком роде и роде.
     Хор: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.
     Свящ.: Слыши, Дщи, и вюкдь, и приклони ухо Твое.
     Хор: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.
     Свящ.: Помяну имя Твое.
     Хор: Во всяком роде и роде.
     Если же А кафист поется мученику Вонифатию, то:
     Свящ: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
     Хор: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Свящ.: Праведник яко финике процветет, яко кедр, иже в Ливане, умножится.
     Хор: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
     Свящ.: Дивен Бог во сятых Своих.
     Хор: Бог Израилев.
     Свящ.: Господу помолимся.
     Хор: Господи, помилуй.
     Свящ.: Яко свят еси. Боже наш, и во святых почиваеши.
     Хор: Аминь.
     Свящ.: Всякое дыханиеда хвалит Господа.
     Хор: Всякое дыхание да хвалит Господа.
     Свящ.: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во
     утверждение силы Его.
     Хор: Всякое дыхание да хвалит Господа.
     Свящ.: Всякое дыхание.
     Хор: Да хвалит Господа.
     Свящ.: И о сподобитися нам слышанию Святаго
     Евангелия Господа Бога молим.
     Хор: Господи, помилуй (трижды).
     Свящ.: Премудрость, прости, услышим Святаго
     Евангелия: Мир всем.
     Хор: И духови твоему.
     Свящ.: От Луки (от Иоанна) Святаго Евангелия чтение.
     Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе. Свящ.: Читает Св. Евангелие от Луки, зач. 4 если молебен Божией Матери; или от Иоанна, зач. 53 если молебен муч. Вонифатию.
     Хор: (по окончании чтения Евангелия) Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
     Свящ.: Пресвятая Богородице, спаси нас.
     Хор: Пресвятая Богородице, спаси нас.
     Свящ.: Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.
     Хор: Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.
     Свящ.: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
     Хор: И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
     Хор: Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице. Ты нам помози, на Тебе надеемся и Тобою хвалимся, Твои бо есмы раби, да не постыдимся.
     Свящ.: Помилуй нас. Боже по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.
     Хор: Господи, помилуй (трижды).
     Свящ.: Врачу душ и телес, со умилением в сердце сокрушенном к Тебе припадаем, и стеняше вопием Ти: исцели болезни, уврачуй страсти душ и телес рабов Твоих, отец, братий и сестер и детей наших тяжким недугом пианства одержимых (имена) и избави их от духа нечистаго и злобнаго, потопляющего души и телеса их в зелий душерастлительнем и прости, яко Благосерд, вся прегрешения их вольныя и невольныя и скоро воздвигни от расслабления душевнаго и телесного, молим Ти ся, услыши и милостивно помилуй.
     Хор: Господи, помилуй (трижды).
     Свящ.: Езекиины слезы, Манасиино и ниневитян покаяние и Давидова исповедание приемый и скоро тех помиловавый, и наша во умилении приносимыя Тебе мольбы приими, Всеблагий Царю и, яко щедр, помилуй люте страждущих от недуга пианства рабов Твоих, сродников и ближних наших (имена), здравие и исцеление им даруя, со слезами молим Ти ся, Источниче Жизни и Бессмертия, услыши и скоро помилуй.
     Хор: Господи, помилуй (трижды).
     Свящ.: Еще молимся о еже не презрети прилежная моления матерей, слезы проливающих о чадех своих, жен честных, о мужех своих рыдающих, чад сирых и убогих, от пианиц оставленных и всех нас к Тебе припадающих и тепле просящих: да приидет сие моление наше и вопль наш о страждущих и погибающих сродниках наших к Престолу Владычествия Твоего и милостивно услышан будет, молим Ти ся, услыши и помилуй.
     Хор: Господи, помилуй (трижды).
     Свящ: Еще молимся о всех сродниках и знаемых, поношение и скорбь от пианствующих терпящих, и о еже укрепи их в терпении, незлобии и прощении согрешающих и досаждающих им, молим Ти ся, услыши и помилуй.
     Хор: Господи, помилуй (трижды).
     Свящ: Услыши ны. Боже, Спасителю наш...
     Хор: Аминь.
     Свящ: Ко Пресвятей...
     Хор: Пресвятая Богородице, спаси нас, или Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Свящ: читает молитву.
     Хор: Аминь.
     Свящ: Премудрость. Пресвятая Богородице, спаси нас.
     Хор: Честнейшую Херувим...
     Свящ: Слава тебе Христе Боже...
     Хор: Слава:, и ныне:
     Господи, помилуй (трижды).
     Благослови.
     Свящ: Творит оптуст.

 

 

Заказ треб на Святой Земле


Поминовение на Божественной Литургии
Водосвятный молебен
Молебен о здравии
Молитва об упокоении
Молитва о здравии
Свеча о упокоении
Свеча о здравии
Сорокоуст о упокоении
Сорокоуст о здравии
Панихида